2022年6月5日星期日

ThinkPad X1 Carbon/ X1 Yoga

非常要求

今次出文同聽音樂其實係無咩直接關係,可以算得上係一項重要投資,決定用Blog文記錄作為分享及自己日後回味。話說準備入手一部新手提電腦支援未來既一段長時間生活需要。首先,由於個人興趣廣泛文武雙全,新電腦既要符合現代辦公應用,亦要顧及一定多媒體既影音處理能力。其次,係穩定性及耐用性方面,對新電腦亦有非常要求,唔想用兩三年就報廢,或者兩三年之後又要升級,期望新電腦可以有10年或以上可用壽命週期。


名牌效應

好明顯,第一個要求係基本性能,容易達成。至於第二個要求,穩定耐用,的確要花時間選擇,而且要付出額外保固設計方面既代價。最終選擇Lenovo ThinkPad絕對唔係偶然,基本上就係當今第一大品牌,佢既歷史同故事就唔花編幅講啦,總之就係基於品牌效應,個人一貫既使用體驗及印象既選擇。

實際型號既取捨,策略係唔好用預算作為先決限制,反而專注了解產品設計及性能後,再係配置及價格上取得最好平衡。衆多產品中,性能平衡設計穩固耐用既ThinkPad X及ThinkPad X1系列係考慮範圍,前者係旗艦,後者就係旗艦中既旗艦。


眾裏尋她

候選型號有ThinkPad X13 Gen 3,ThinkPad X13 Yoga Gen 3,ThinkPad X1 Carbon Gen 10,ThinkPad X1 Yoga Gen 7及ThinkPad X1 Nano Gen 2。執筆時,ThinkPad X13 Yoga Gen 3還未上架,其他型號亦開售不久,部分可供選配項目都未在列。配套最齊全既,就係Carbon,可見官方對佢既優先推銷策略及市場位置。不過WWAN方面,5G仍然欠奉,如果急用只能選4G Cat 16模組。

考慮到最優既可攜性,傾向13吋屏幕既X13及X13 Yoga,後者屏幕及鍵盤連接夾角可以360度調節,傳統及平版兩者兼得二合一設計。不過,好快就打消咗選擇X13既念頭,主要原因係13吋屏幕作為純粹流動應用,例如電郵網頁流覽及基本文書,的確係方便,考慮到同時需要多工場境及編輯多媒體影音文件,就顯得拘緊不足。

至於ThinkPad X1 Nano Gen 2,雖然同樣係13吋屏幕,卻係輕薄之最,可以稱得上最貼身流動辦公伴侶,讓人心動。不過最後亦係放棄咗Nano,其中一個原因係,Carbon同樣不失輕便,而且有更多配套選擇。例如,處理器設定為1260時,Carbon便可以選擇32GB記憶體,Nano方面只可以當頂配處理器1280時,才能滿配32GB記憶體,很專橫的官方預設組合!

Nano既致命處,SSD係用咗2242而非市場流通2280模組,對希望作自行系統備份及SSD升級用家非常不利。另外,Nano既輕簿又只配上單風扇降溫,即使有頂配處理器,可能未能發揮最高性能,會不會是個浪費?對係高負載下既有效輸出,抱有懷疑。


十年一劍

最終選擇ThinkPad X1 Carbon Gen 10,決定性因素唔單純係佢既平衡性能及保固耐用設計,仲有佢十代既承傳基因,市場接受程度及銷售流通量!如果期望電腦可以用上10年或以上,係5年官方提供保固服務及型號最終停產後(推出後大約6年,2028年10月1日後官方停止技援),可以靠係二手市場獲得可替換既同期生產舊部件延續壽命週期,非常環保。

下文會分享系統配套,入手策略,開箱及使用體驗。先研究下面兩個表,係執筆時官網提供既ThinkPad X1 Carbon Gen 10及上一代ThinkPad X1 Carbon Gen 9套裝型號,待續 ......


ThinkPad X1 Carbon Gen 10


ThinkPad X1 Carbon Gen 9



沒有留言:

發佈留言